torsdag 6 mars 2008

Patrik, jag och Linus

På väg till Göteborg, förkylningen är tack och lov mycket bättre idag. Var allvarligt oroad igår kväll om jag ens skulle orka åka med till "Sveriges framsida". Patrik Stenvard heter kollegan bredvid och tillbringar sina dagar i Gävle, Linus är väl välkänd från denna blogg sedan tidigare... Närmare 30 personer åker från Gävleborg vilket är superkul och framförallt nyttigt. Kommunala riks är den helg på året man lär sig mest och åker hem tokladdad att ta upp kampen med dom problem vi ses i våra respektive kommuner och landsting.

När jag klev på tåger i Gävle så fick jag reda på att vi fått två avhopp och snål som jag är vägrar jag betala dyra konferenskostnader för folk som inte ens närvarar (jag vet att JAG inte betalar men andra moderater och i slutändan skattebetalarna då det är partistöd). Med andra ord måste vi fixa ersättare, två alternativ fanns:
1. Någon pensionär som iaf inte jobbar
2. Någon Muf'are som heller inte jobbar
Efter ha tagit ett odemokratiskt beslut (diktatoriskt) om att vi ska ha unga människor med oss och satsa på framtiden så ringer jag nya vice ordförande för MUF Gävleborg.
-"Cleas, du ska ta med dig Martin eller Elin och befinna dig i Göteborg ikväll!"
-"Öhh, jaha?"
-"Japp jag bokar biljett åt er, messar över bokningsnummer"
-"Okej, då packar vi"

Ungefär så lät samtalet, jag gillar folk som inte krånglar till det i onödan. Så välkomna till Göteborg Cleas Mårtén och Martin Richardsson.

Inga kommentarer: