tisdag 25 mars 2008

Jäkla snorungar (en i alla fall)

Hittade följande text på MUF-Linus blogg: "Sedan har vi också ett födelsedagsbarn till helgen, Ljusdals oppositionsråd Stefan Andersson fyller 30 år. Jag avundas honom inte, ser dock fram emot kalaset! :-)" fnys* "Jag avundas honom inte", jag säger som Kjella Persson som ringde och grattade tidigare idag "Snart är du lika mogen och vacker som mig". Sug på den du Lajnus!

Har ärligt talat inte reagerat på att man idag passerar 30, känns inte som om 30 är den ålder det var för 20-30-40 år sedan. Då var man ju lite onormal om man inte gift sig och skaffat barn vid 30 men nu är det snudd på tvärtom. Tack och lov för mig för jag har inga som helst planer på att "yngla av mig" än. Giftemål finns inte på kartan ens, ringmärkning är för fåglar inte för Stefan.

Blev så illa tvungen att bjuda på kaffe och tårta ikväll i alla fall tydligen, folk är så otåliga av sig. Hade tänkt spara allt firande tills på lördag men tårta är ju gott så varför inte?

Inga kommentarer: