måndag 17 mars 2008

Janten i Sverige del II

Kommer ni ihåg ett inlägg jag skrev för ett tag sedan angående den svenska avundsjukan? (Om inte kan Ni läsa det HÄR)

Jag läste Liza Marklunds kloka artikel i Expressen om kritiken mot flera fackförbund. Hon ifrågasätter bland annat värdet av att vara medlem och Byggnads agerande i Vaxholmskonflikten. Hennes artikel har fått en sosse i Riksdagen att reagera. Peter Hultqvist som är ordförande för sossarna i Dalarna kallar henne för en "framgångsrik överklassdonna" som kan "kosta på sig lyxen att lämna facket".
Just det, även Liza Marklund har blivit lite för framgångsrik för vissa. Ack ja, Jante är i socialdemokratin personifierad...

Avslutningsvis kanske jag gör vissa besökare besvikna när jag härmed meddelar att jag inte kommer skriva en rad om det som stod i Ljusdalsposten i fredags i denna blogg. Anledningen är självklart att det är privat. Min före detta flickvän och jag mår båda bäst av att vårt privatliv behålls just PRIVAT.

Inga kommentarer: