onsdag 3 mars 2010

Alla utom V(i) är rasister?

Klicka på bilden för att förstora den så att du först kan läsa vad som stod i PK-media, i detta fallet Dalarnas Tidningar. Fortsätt sedan läsa resten av inlägget.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det går inte att tiga bort missnöjet med integrationspolitiken eller skönmåla verkligheten så att människor inte känner igen sig. Det finns stora problem som de facto hänger ihop med den misslyckade invandrings-politiken dom senaste 20-30 åren och detta måste politieken våga prata öppet om.
Jag avskyr att ett parti som SD ser ut att få så mycket förtroende att dom kommer in i Sveriges riksdag MEN jag förstår varför.
Jag är övertygad om att SD's stora stöd beror på missnöje gentemot riksdagspartierna, inte pga att vi har flera 100 000 idioter (rasister) i landet.

Mötet var arrangerat för att diskutera integration, ett möte som även invandringskritiska röster var välkomna att besöka. Detta var dock något som en Politiskt Inkorrekt-läsare fick erfara inte hade speciellt mycket med sanningen att göra. Trots att artikeln talar om ”äkta demokrati, munkavlebefriat möte” osv så var det inte så Stefan Forsman från Särna upplevde det, snarare tvärtom. Stefan, som presenterar sig själv som en snart femtioårig företagare utan några som helst sympatier för totalitära ideologier får själv beskriva hur det kändes på detta möte.

"Ikväll var det öppet möte i Borlänge. Det var kommunisterna som hade det. Jag ville gå dit och lyssna. Så fort jag kommer gående och ska gå in genom dörren kommer en av Kalle Larssons hantlangare och fysiskt hindrar mig från att komma in. Sådana som jag var ej välkomna. Såna som jag? Ja , dom ville inte ha några nazister där. Jag var bara där för att slåss och bråka.

Detta är en stor skandal. Jag är en man på snart 50 år. Jag är helt ostraffad. Jag är icke nazist. Jag är en vanlig svensson. MEN jag har lite hår på skallen. Det har jag haft sen 70 talet. Då är jag med automatik nazist och stämplad. Jag har aldrig i mitt liv gått ut på stan för att slåss och bråka. Helt mot min natur.

När jag står där kommer flera svenskar och en svensk journalist. Dom blev behandlade på samma vis. Journalisten fråga om inte det var ett öppet möte. Jo det var det. Ja men se då till att släppa in dom.I alla fall, jag bara tränger mig in och sätter mig. Stämningen blev ju inte bättre när jag enligt Kalle Larsson & co ställde fel frågor. Spydiga, hånfulla, nedlåtande, ja inget trevligt. Jag blev till slut mer eller mindre tillsagd att hålla käft. Jag tog för mycket plats, sa dom. Dom säger också nedlåtande och anklagande att jag var SD:are. Vilket ej heller stämmer. Jag är ej medlem i SD.

Jag är egen företagare. T Ä N K om jag hade stoppat en invandrare från att komma in. Ja, resten vet ni ju väl…Jag blir alltså diskriminerad i mitt eget land. Var man inte mot flyktingpolitik och etablissemanget förr så blir man det ju när sånt här händer. Vi ska inte ha fördommar säger V och dom andra hycklarna i regeringen. Men mot en svensk går det tydligen bra. Ja, inte bara mot mig. Dom svenskarna som stod bakom mig blev ju behandlade på samma vis."


Läs mer
HÄR.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var på mötet som samlade ca. 60 personer. Jag var samtalsledare och artikeln i Borlänge Tidning speglar på ett korrekt sätt mötet.
Att du som moderat och demokrat och icke mötesdeltagare publicerar och tar ställning tyder på dåligt omdöme och ointresse över att söka fakta. Du är välkommen att höra av dig till mig.