fredag 12 mars 2010

Bloggtips: Hasse Aro

TV3's "Efterlysts" Hasse Aro har börjat blogga och han gör det bra. Hasse är inte rädd att kommentera politik, kollegor och andra mer eller mindre känsliga saker. Några exempel:

"Jag har aldrig hört talas om honom förut. Det kan bero på att jag sällan läser GP eller att jag helt enkelt inte är tillräckligt allmänbildad. Han är upprörd över att Ekot släpper fram klimatskeptiker. "Att jordens medeltemperarur stiger och att människorna bidrar till detta på ett allvarligt sätt, är inget man kan tycka till om". Att ifrågasätta det är tjänstefel, tycker han. Helt rätt. Hur skulle det se ut om folk tyckte hur som helst? Mer stalinism i radion."
(Om GP's kulturskribenten Rasmus Malm)

"Jag tror Sarnecki/Fries skulle må bra av att lyfta blicken från BRÅs tabeller och gå ut i verkligheten. Besöka en akutmottagning en lönehelg. Träffa mammor som fått sina barna mördade. Prata med kvinnor som blivit våldtagna. Och höra med dem vad de tycker om sjuttiotalets flumteorier."
(Om kriminologen Jerzy Sarnecki och socialdemokraten Björn Fries)

"Kan vara den största prettokalkon jag sett. Självdistans verkar inte vara ledstjärnan på den redaktionen."
(Om "Uppdrag granskning)

"Men jag förstår politikerna. Det är naturligtvis mycket enklare att grotta ner sig i 100 år gamla utländska konflikter än att ta tag i växande ungdomsarbetslöshet, bostadsbrist och andra frågor som på riktigt berör medborgarna. Nästa steg är väl Balkanhalvön. Där finns så mycket historiska oförrätter att det räcker en hel mandatperiod."
(Om att sosse-oppositionen väljer ägna tid åt Turkiets historiska problem istället för att fokusera på Sveriges nutida)


LÄS HASSES BLOGG HÄR!

Inga kommentarer: