fredag 19 mars 2010

Valsedel till Ljusdals kommunfullmäktige

Så här blev resultatet efter gårdagens nomineringsstämma på Stadtshotellet här i Ljusdal.
Jag är väldigt ledsen att ingen kvinna ville stå topp tio och vi som partiföreningen måste ta en djup och granskande blick på oss själva och fundera på vad det beror på. Helt klart gör detta att vi förlorar röster, vi har massor med kloka och drivande kvinnor längre ned på listan plus några som inte ens ville "riskera" att komma in i kf genom att stå med så det är inte kvinnlig kompetens vi saknar.

Jag tror på ett starkt MQ som motvikt till "gubbväldet" inom föreningen, samla kvinnorna i egna möten utöver våra gemensamma och formulera en strategi för att dels locka fler kvinnor till partiet men även få dom kvinnor vi redan har att vilja kliva fram i rampljuset. Det vinner vi alla på, har jag skrivit att jag är "hedersmedlem i MQ (moderatkvinnorna) förresten? Jodå, så är det!

I övrigt gick stämman med på mina förslag i stort, dom 5 personer jag pläderade för kom alla högre upp än vad valberedningen föreslagit, dessutom har vi inte mindre än tre Muf'are med på topp 12 vilket känns väldigt stimulerande Pontus Sjölund som står på 5'e plats kommer dessutom att driva en personvalskampanj som jag lovat hjälpa honom med.

Vem jag ska kryssa?
Mats Sundell, en klockare, ärligare och snällare kille kan ni inte hitta!

1 Michael Angelryd
2 Lars Molin
3
Mats Sundell
4 Erik Nygren
5
Pontus Sjölund (Muf)
6 Pekka Kankare
7 Jan Hedlund
8 Kenneth Hedman
9 Christer Sjöström
10 Eva Andersson
11 Linnea Årnevall (Muf)
12
Emelie Nordlund (Muf)
13 Desirée Eriksson
14 Birgitta Israelsson
15 Bengt Ångström
16 Torsten Hellström
17 Tomas Zetterquist
18 Marie-Louise Hellström
19 Sven Ljung
20 Caroline Forslund
21 Maria Molin
22 Christina Sundell
23 Urban Sundström
24 Klas Eliasson
25 Göran Anens
26 Kristofer Ljungberg

Inga kommentarer: