fredag 26 mars 2010

Ur GD den 21 mars

Ovanstående artikel har fått en man vid namn Olle Nilsson att skriva en insändare till Gefle Dagblad. Ni kan läsa den i sen helhet HÄR men jag bjuder på några godbitar.

"Kungen och gifttunnan hade varit en mer sann rubrik"

”Livets vatten, som whiskyn upphöjs till av whiskyprofeterna, är säkert kompetent att visa sin styrka och golva tiotusentals offer i likhet med andra dödsbrygder"

"Lycka till, GD, i ert asociala kall och fortsätt att censurera folkhälsodebatt och alkoholfakta"


Denna gillar jag bäst, antagligen för att jag är en whisky-taliban (det hade jag ingen aning om innan jag läste insändaren), nästan så man vill ha den titeln på visitkortet.
"...locka enfaldiga stackare att prova på soppan och fastna i den fanatism som utmärker whiskyns talibaner"

Stackars Olle som hyser sånt hat mot whisky och alkohol samt ett framgångsrikt företag i vårt län som vi andra är väldigt stolta över. Sen att Mackmyra än så länge smakar härsket åsnesvett är en annan femma. Får den ädla drycken ligga 5 år till på fat så kan det bli en väldigt god whiskey.

Inga kommentarer: