måndag 29 mars 2010

Väluppfostrad kvinna *OBS ironi OBS*


Det är tämligen poppis att finna kärleken i andra länder uti byarna runt Ljusdal, många är dom ofta lite äldre herrar som hittat kärleken på Patongs stränder eller via ryska "dejtingsajter". Eftersom kvinnorna i 20-årsåldern gifter sig med "Gösta, 62 år" helt frivilligt så har jag inte så mycket att säga om saken mer än om det är så illa så man måste importera sina damer från främmande länder så kanske man ska se över sitt liv en aning.

Nåja om vi ska skämta till det lite så ser man en av fördelarna med att importera en fru från Ryssland där feminismen inte slagit igenom här brevid. Swetlana verkar vara en synnerligen väluppfostrad fru :-)

Bilden kommer från Norrbottenskuriren där mina fördomar säger mig att importerad kärlek är lika vanligt som här i Hälsingeskogarna. Kunderna... nej förlåt jag menar så klart dom blivande äkta makarna kanske blivit inspirerade av Bond-klassikern "From Russia with love", vad vet jag.

Inga kommentarer: