tisdag 17 mars 2009

Nu har det brunnit hos Kd igen

Ella Bohlin, Kristdemokraternas toppnamn till EU-parlamentet skriver idag i Expressen under rubriken "Håll Europa fritt från snus" och jag blir en aning upprörd. Dock inte lika upprörd som min vän Jon nere i Göteborg, mer om det senare. Att Ella Bohlin har en hel del underliga åsikter visste jag, vad mer kan man förvänta sig av en gammal Livet ord-medlem men nu har hon gått för långt. Med formuleringar som "det viktigaste är att Sverige inte ska tvinga på andra länder att sälja snus" så är ju frågan om hon inte är i fel parti. Har människan hört talas om frihandel, den viktigaste borgliga värderingen inför EU-valet. Ella hör hemma hos sossarna med sitt förbudstänkande, vill folk snusa i EU så ska dom få snusa PUNKT!

Här följer en MSN-konversation mellan mig och Jon som uppmärksammade mig på Bohlins utspel:
Jon "Lapptopen" säger (10:08):
Okej att jag bombar nån dum jävla kristdemokrat?
$tefan Andersson säger (10:10):
Vad har du nu reagerat på?
Jon "Lapptopen" säger (10:10):
Dom är ju värre än socialdemokrater med förbud
$tefan Andersson säger (10:11):
Vad vill dom nu förbjuda?
Jon "Lapptopen" säger (10:11):
Snus bla, rör det och jag kommer att starta upp den gamle hederlige snapphane-rörelsen igen
Jon "Lapptopen" säger (10:12):
IRA på 80 talet kommer att se ut som scoutrörelsen
$tefan Andersson säger (10:13):
Jaha du menar Ella Bohlin den gamle Livetsordaren?
Jon "Lapptopen" säger (10:14):
Ja du ser, släpper dom in vilka dårskallar som helst?
Rör mitt way of life and ther will be hell to pay
Jag är upprörd!
$tefan Andersson säger (10:17):
Hehe jo jag håller med. Rösta på Fjellner i EU-valet!
Han vill att det ska säljas svensk snus i hela EU, killen smugglar med sig stockar med snus ned till parmlamentet och säljer
Jon "Lapptopen" säger (10:18):
Mmm, mutter staten skall ägna sig åt saker dom har att göra med typ rättsväsende, försvar och utrikespolitik resten kan vi sköta så bra själva så
Jon "Lapptopen" säger (10:19):
Inte göra mig upprörd!
Jon "Lapptopen" säger (10:24):
Tror du man kan bli polisanmäld om man skickar denna till henne? Bara för att påminna henne om att det är inte folket som skal vara rädd för staten utan att staten som skal vara rädd för folket?
Efter det valde jag styra över Jon på ett annat ämne innan han gör något han får ångra men att göra att utspel där man försöker ta bort snuset för svenskarna är lika korkat som att föreslå att man tar bort ölen för danskarna eller vinet för fransmännen...

Inga kommentarer: