fredag 20 mars 2009

Vår fantastiska lokaltidning Ljp


Man inser att man bor i en småstad när man kollar dom rubriker och artiklar som finns i Ljusdalsposten (även känd som "propellern" då det brukar vara max 4 blad). Det ger en dock ett annat perspektiv än om man enbart skulle nöja sig med dom 7 andra tidningar jag läser dagligen (DN, SVD, DI, Aftonbladet, Expressen, Arbetarbladet & GD) Utöver dessa håller jag även koll på HT, Kuriren, Ljusnan, Dagens Media, SVT och Radio Gävleborg och ibland GP när min "Göteborgs-abstinens blir för kraftig".

Ett axplock ur dagens Ljusdalspost följer här:
2009-03-19 kl. 20.00
Sovande man på Resecentrum
LJUSDAL
En man som somnat inne på Resecentrum i Ljusdal orsakade uppståndelse på torsdagsförmiddagen. Det var vid 9.30 som polis och ambulans kallades till platsen då besökare uppmärksammat en till synes livlös man liggande inne i lokalen. Polis och ambulanspersonal kunde dock konstatera att mannen levde och efter kontroll skjutsades mannen hem av polisen.

2009-03-19 kl. 01.00
Felparkerat vid Järvsöbacken
JÄRVSÖ
En person boende efter länsväg 696, Rödmyravägen, har till polisen framför klagomål på det parkeringskaos som ibland råder på vägen nedanför Järvsöbacken. Bilar i långa rader parkerar trots p-förbud på vägen. Ibland på båda sidorna. Polisen kommer att öka sin närvaro vid backen de tidpunkter när flest besöker den.

2009-03-19 kl. 01.00
Skoter över ledning
KORSKROGEN
En fastighetsägare i Södra Veckebo har till polisen anmält att det körs skoter på fel ställen. På fastigheten finns en nedgrävd vattenledning, som också är skyltad, men det är något som vissa skoterförare tycks strunta i. Oftast på kvällar och helger när det är mörkt.

Jag anar en veritabel brottsvåg och socialt förfall här i kommunen, jag måste bestämt ringa justitieminister Bea och begära förstärkt polisnärvaro. Bea är ju härifrån trakterna så jag förväntar mig VIP-behandling och specialinsatser från regeringen.
(Och för er som inte tillhör den ironiska generationen så var ovanstående ett humoristiskt inlägg, hoppas även det är okej för Ljp med lite reklam så jag får använda deras logga i inlägget, bjuder på gratis reklam i gengäld)

Inga kommentarer: