tisdag 16 februari 2010

Årets pappskalle (so far)

Nordanstigs kommun (Sosse/Center-majoriteten i fullmäktige) får pris som årets pappskallar. Nu har dom beslutat om att Nordanstig ska vara en vargfri kommun...

1. Det finns inga vargar i Nordanstigs kommun
2. Kommuner kan inte besluta om vilka djurarter man ska/inte ska ha inom kommunens gränser.

– Jag vet att kommunen inte har beslutande rätt när det gäller vargfrågan. Men vi kan åtminstone göra ett ställningstagande, säger Sven-Erik Sjölund (S) som skrivit motionen.

Jag funderar på om det verkligen är en av kommunens viktigaste framtidsfrågor eftersom Sjölund lagt ned tid på att skriva en motion i frågan. Självklart inte, det visar bara på att sossarna även i Nordanstigs kommun inte är lämpliga att ha ansvaret för kommunens framtid.

Jag funderar också på att skriva en motion om en myggfri Ljusdals kommun. Mygg gillar jag inte, jag är inte speciellt kär i dåligt väder heller så jag tror jag ska motionera om att Ljusdals kommun ska verka för sol varje dag och max 5 minusgrader. Sen naturligtvis en motion där jag föreslår att Ljusdals kommun ska verka för att Hälsingland ska vara ett sossefritt landskap så vi slipper såna här dumheter i fortsättningen.

I_D_I_O_T_E_R

Läs mer HÄR och HÄR

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är bland det bästa du har publicerat på din blogg.Jag kommer att stödja dina motioner.