måndag 22 februari 2010

Usla Vesslan ger sig på profeter

Jesus var gay.
Jag tror att Jesus var en känslig, superintelligent gay man som förstod sig på människors problem – på korset förlät han människorna som hade korsfäst honom, Jesus ville att vi skulle vara kärleksfulla och förlåtande.

Det säger Elton John i en intervju med Parade magazine. Ett uttalande som får konservativa kristna att se rött. Den konservativa organisationen ”Christian voice” vd menar att det är ”skitsnack” att Jesus skulle vara gay.

Bibeln säger att Jesus var utan synd och det utesluter homosexualitet. Det här är ett desperat försök till uppmärksamhet, säger Stephen Green till brittiska The Mirror.

"Om man lyssnar till hörsägen verkar profeterande vara allmänt bögigt" skriver Vesslan på sin blogg och ritar denna roliga bild för att understryka sin poäng.

Imponerande att lyckas stöta sig med Islam, Kristendom och Hinduism (eller om det är Buddhism) med en och samma teckning. Undrar om det är någon galning som ska ut och jaga honom för detta? Eller mig för den delen som publicerar en så kallad Muhammedbild här på bloggen. För "Musse" får man inte avbilda har några stollar fått för sig... *suck*
Kommer det komma en brevbomb eller hotbrev till mig nu?

"Det visar sig, den som lever får se, nog ordnar det sig med blommor bara kärringen dör osv"

Men till eventuella talibaner som läser min blogg kan jag väl skicka en hälsning:
Bring it bitches and
I will get medieval on your asses!
(Samma hälsning går till alla religiösa stollar som har problem med homosexuella)

Inga kommentarer: