fredag 12 februari 2010

Extra stolt morbror idag

Kandidatur till vice riksordförande i MSU Rikskommitté.

För ett ännu mer Fantastiskt MSU 2010!

Jag har en vision, en dröm, ett mål. Jag vill se ett starkt och mobiliserat MSU, i hela landet. Det är valår, stor press läggs på Moderata Ungdomsförbundet och Moderat Skolungdom de kommande månaderna. RK ska jobba utåt som inåt, organisationen ska bygg a på stark politik men vi skall också utöva den i praktiken, jag tror på ett RK som verkligen finns där för sina medlemmar ute i distrikten. Det viktigaste arbetet gör vi där vi syns!

En fantastisk utmaning
Om vi är starka över hela landet kan vi se till så att Moderaterna får ännu en valseger - det kommer att bli ett grymt jobb och en stor utmaning för MSU det här året. Antalet förstagångsväljare är större än någonsin, och det är vi som kan få det att hända. RK måste entusiasmera medlemmarna i alla våra distrikt för att vi ska kunna prestera på topp, vi måste förse distrikten med otroligt aktivt fadderskap och handledning för att genomföra den här valrörelsen med gott resultat!

Mer politik
Under det gångna året har vi byggt upp ett starkt MSU, vi benämns inte längre bara som en kampanjstyrka för Moderata ungdomsförbundet, vi har blivit en stark organisation som tillsammans skapat bra och välutvecklad politik. Vi har fantastiska MSUare i hela landet, vi har en bra grund att bygga vidare på, med detta kan vi skapa ett ännu starkare MSU! Vi ska absolut inte glömma politiken bara för att vi nu har skapat den, detta är mycket viktigt och det är av ännu större vikt att vi nu ser till att utveckla och förmedla den!

Större möjligheter
Det är inte roligt att vara medlem i ett distrikt utan verksamhet och möjlighet att utvecklas, vi måste få igång dem, och även öppna upp möjligheter att aktivera sig på fler nyttiga positioner än de befintliga, eller obefintliga som finns i just det distrikt man själv bor. Alla distrikt borde kunna fungera själva, och det ska vi hjälpa dem att uppnå. Vi ska inte bara finnas där för distriktets frågor -vi ska vara med dem varje steg, hjälpa dem att utveckla sina kunskaper och förmågor, se dem bygga upp starka föreningar och göra oräkneliga besök.

Linnéa
Jag heter Linnéa Årnevall och är 17 år, studerar 3:e året på hotell och restaurangskolan i Sandviken, Gävleborg. Jag blev medlem i MUF för 4 år sedan, då jag blev medlem kom jag rakt in i en valrörelse och upptäckte hur otroligt roligt det är! Under mina 4 år som stolt medlem i det Moderata ungdomsförbundet har jag under de senaste 2 åren varit MSU-länsordförande i Gävleborg, någonting som jag funnit fantastiskt kul, det har medfört många stora utmaningar och nya erfarenheter. Det senaste året startade jag även upp Gävleborgs första MSU-kommitté, som tillsammans genomfört många lyckade kampanjturnéer i distriktet och startat upp flera föreningar. Trots stoltheten och kärleken jag har för Gävleborg, känner jag nu att det är dags för någonting nytt och större!

Har du frågor eller bara en stund över så tveka inte att höra av dig!
0702 83 30 53, linnea.arnevall@moderat.se

Med hopp om att få just ditt stöd, Nu kör vi!
Linnéa Årnevall

Inga kommentarer: