torsdag 11 februari 2010

Laget i mitt hjärta, ARSENAL

Som ni märkt var det ett bra tag sedan jag skrev om mitt älskade Arsenal i bloggen, dom som följer engelsk fotboll kan säkert räkna ut varför. Efter förlust mot först Manchester United och direkt efter det Chelsea så har jag varit en aning besviken, ledsen, arg och alla andra negativa känslor man kan ha MEN nu har det ljusnat.

Igår slog Gunners Liverpool och då både Chelsea och United tappade poäng så är hastigt och lustigt "vi" med i titelracet igen. Läget är fortfarande svårt men hade Arsenal förlorat igår och dom andra två vunnit så hade loppet varit helt kört.

Ska vi se framåt så ser Arsenals spelschema betydligt bättre ut än både United och Chelsea (främst United har ett tufft program) så det KAN bli en ligatitel för Gunners i år.

Sunderland (H)
Stoke City (B)
Burnley (H)
Hull City (B)
West Ham United (H)
Birmingham (B)
Wolverhampton (H)
Tottenham Hotspur (B)
Wigan Athletic (B)
Manchester City (H)
Blackburn Rovers (B)
Fulham (H)


Dom 4 första ska bara vinnas om man ska ha med titeln att göra, West Ham ska man egentligen också slå men jag höjer ett varningens finger då det är London-derby och "The hammers" älskar att strula till det för Arsenal.

Sen är det två matcher till som bara ska vinnas innan det är dags för ett ännu svårare derby, världens äckligaste klubb Spurs på deras hemmaplan White Hart Lane är ingen lätt uppgift men jag tror faktiskt på en säker seger för "oss".

Manchester City är det svåraste motståndet men jag har en bra känsla även där, jag är faktiskt mer orolig för sista matchen mot Fulham, ännu ett London-lag och OM Arsenal fortfarande är med i racet och man MÅSTE vinna för att ta titeln så tror jag risken för "fjärilar i magen" är gigantisk. Här måste dom rutinerade spelarna vara bäst när det gäller och visa vägen för alla våra fjuniga juniorer. Den som lever får se, det sista som överger en är hoppet osv.
GO GUNNERS !!!

Inga kommentarer: