torsdag 25 februari 2010

Klockrent citat

Jag blir som bekant lite irriterad på människor som särskriver, felaktig stavning har jag dock mindre problem med då det är lätt att det blir slarvfel när man skriver på Facebook, bloggar eller andra kortare texter direkt på nätet.

Vad säga om "feta ost kyckling"? Det måste vara något sorts rekord i särskrivning (det var en bekant som lyckades med bedriften att särskriva ett ord två gånger). Att folk blir irriterade på mig när jag agerar språkpolis är fullt förstårligt men det bjuder jag på då jag är av en väldigt generös natur.

Hur som helst så borde vuxna människor som konstant särskriver, slarvar med meningsuppbyggnad, glömmer stor bokstav och det värsta av allt SKRIVER BARA MED STORA BOKSTÄVER tänka på följande citat:

"På internet kommunicerar vi mestadels med text.
Så om du skriver och stavar som en idiot kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan."


PS.
Klockren !!!

Inga kommentarer: