fredag 12 februari 2010

Skrattar bäst som skrattar sist

En av regeringens duktigaste politiker och i mitt tycke den som är bäst påläst är försvarsminister Sten Tolgfors.

Jag blev förvånad när han blev utnämnd till försvarsminister då Sten haft fokus på skolfrågor tidigare i sin karriär och jag får erkänna att jag var en aning skeptisk.


Jag och alla andra som hade samma tankar har vackert fått "krypa till korset" då Sten sköter jobbet på ett alldeles strålande sätt utifrån dom förutsättningar som finns (läs Anders Borg håller för hårt i statens plånbok och försvaret får för lite pengar).

I dagens Expressen kan man läsa om "Tomhylsans" seger över kritikerna. Bland annat kan man läsa detta citat:
- I Tolgfors verkar vi ha fått en man som talar för oss som arbetar inom försvarsmakten. Han är oerhört påläst, ibland mer än vissa i försvarsledningen, säger en högt uppsatt person inom försvarsmakten.

Läs hela artikeln på
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1879087/sa-avvapnade-tomhylsan-kritikerna#comments

Inga kommentarer: