torsdag 11 februari 2010

R.I.P Phil Harris of the Cornelia Marie


Ligger och läser aftonblaskan på nätet innan jag ska nanna kudde och nås av en väldigt tråkig nyhet. Jag tittar en hel del på Discovery och ett av mina absoluta favoritprogram är Deadliest Catch eller "Dödlig fångst" som det heter på svenska.

Om ni inte sett denna serie så har ni missat något, detta är vida överlägset allt vad dokusåpor heter. Här snackar vi om hårda grabbar som arbetar som fiskare på Berings hav och Phil Harris är/var en av dom största profilerna. Som kapten på Cornelia Marie har han gett mig många härliga stunder framför TV'n, hans personlighet och inställning till sitt arbete och sin personal (inklusive bägge sina söner) är fascinerande.
Jag kommer att sakna honom men jag är glad att han fick dö "på jobbet" och inte på ett äldreboende, jag har en känsla av att det var så här Phil ville avsluta sitt liv. På sin båt tillsammans med dom han älskar, han fick ta sina sista andetag med havets dofter som sitt sista intryck. Jag hoppas i alla fall det och skänker en tanke till hans söner som nu sannolikt kommer ta över familjens båt. Lycka till Josh och Jake!

Läs Aftonbladets artikel HÄR!

Inga kommentarer: