måndag 8 februari 2010

Sahlin flörtar med extremisterna

Idag skriver Johnny Munkhammar tillsammans med 3 andra kandidater till riksdagen i Aftonbladet om det faktum att Mona Sahlin är beredd att ge gamla kommunister ministerposter om dom rödgröna vinner valet. Johnny är en av dom kandidater som hade legat bäst till att få mitt kryss om jag bott i Stockholm för övrigt. Han återfinns på 18'e plats på moderaternas lista i huvudstaden.

Artikeln i sig kunde varit bättre och mer nyanserad men jag tycker iaf man tar upp några viktiga saker.

"Mycket tyder på att Vänsterpartiet har blivit mer extrema efter Gudrun Schymans avgång. I partiprogrammet som är reviderat så sent som 2008 lyfts marxistisk teori fram som ett viktigt politiskt verktyg, marknadsekonomin ifrågasätts och planekonomins fördelar lyfts fram. I programmet krävs avskaffande av ägandet av produktionsmedlen, såväl det samhälleliga som det privata, vilket ska ersättas av gemensam förvaltning och gemensamma resurser."

Läs hela artikeln på: http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article6562547.ab?sms_ss=facebook

Jag hittade ett par kommentarer i artikeln som jag kopierar in också.

"I lördagsintervjun med Ohly i september 09, fick vi reda på att Lenins porträtt fortfarande hänger i V partikansli. En gång kommunist-alltid kommunist. Att V (kommunisterna) får en enda röst i demokratiska Sverige är för mig fullständigt obegripligt."

"Tycker att alla snorungar som röstar på V kan gå in och utbilda sig lite innan. http://www.upplysningomkommunismen.se"

Inga kommentarer: